Înapoi la școală: Pregătirea pentru un an cu reușite

Înapoi la școală: Pregătirea pentru un an cu reușite

Un nou an școlar a sosit, cu lecții noi, cu revederea colegilor și profesorilor și cunoașterea celor noi. Iar pentru mulți copii va însemna, de asemenea, revenirea după o lungă perioadă de timp în sala de clasă, cu zumzetul specific, cu actvitățile interesante la ore și cu băncile pline de elevi.

Sala de clasă poate fi un mediu de ascultare provocator pentru copiii hipoacuzici, mai ales atunci când…

  • Distanța față de profesor este mare
  • Mai multe persoane vorbesc simultan
  • Profesorul se plimbă prin clasă în timp ce vorbește
  • Nu sunt oferite indicii vizuale
  • Este zgomot
  • Instrucțiunile sunt dificil de auzit, de înțeles sau sunt neclare

Pentru succesul copilului tău în acest an școlar, este util să împărtășești cu profesorii și personalul școlii informații importante despre copilul tău și auzul său, despre tehnologia auditivă folosită, precum și sfaturi simple de comunicare. Poți pune într-o pagină aceste informații, împreună cu poze ale procesorului audio sau ale protezei auditive.

Există multe strategii pe care profesorii și personalul administrativ le pot folosi pentru a îmbunătăți mediul de ascultare și învățarea la școală.

  1. Apropiați-vă de copil pentru a-i fi mai ușor să audă, să asculte și să înțeleagă.
  2. Reduceți, pe cât posibil, zgomotul (de exemplu muzica, scârțâitul scaunelor, zgomotul care vine de pe hol sau de afară). O sală de clasă liniștită îi ajută pe copii să se concentreze. Covoarele, perdelele și protecțiile de cauciuc pe picioarele scaunelor pot ajuta semnficativ la reducerea zgomotului de fond.
  3. Vorbim pe rând, o singură persoană odată.
  4. Așezați copilul aproape de vorbitorul principal și departe de zgomot.
  5. Permiteți flexibilitate în așezare, astfel încât copilul să se poată deplasa în timpul diferitelor activități pentru a auzi și a vedea cel mai bine profesorul sau pe alții vorbind.
  6. Stați cu fața către clasă când vorbiți, pentru a oferi posibilitatea citirii pe buze, urmărirea expresiilor faciale și cel mai bun semnal auditiv posibil.
  7. Oferiți indicații vizuale (de exemplu: scrieți cuvintele cheie sau tema pe tablă, folosiți gesturi naturale și oferiți imagini pentru a completa prezentarea).
  8. Întâi de toate, captați-le lor atenția.
  9. Verificați dacă au înțeles, punând întrebări deschise (de exemplu: „Ce veți face în continuare?”).
  10. (Dacă este disponibil) Utilizați adecvat sistemul FM sau Sound-Field System pe tot parcursul zilei, astfel încât copilul să vă poată auzi vocea clar.

Pentru mai multe informații și idei care să îți ajute copilul să înceapă cu bine acest an școlar,  consultă cursul în limba engleză „Empowering Families of Children with Hearing Loss” oferit de MED-EL Academy. Înscrie-te pentru un cont gratuit care îți va oferi acces la prezentări înregistrate și resursele suplimentare dezvoltate de logopezii MED-EL special pentru îngrijitorii copiilor hipoacuzici.

Natalie Teakle
Sursă articol: MED-EL
Fotografie: Max Fischer | Pexels