10 sfaturi pentru profesori: Cum să sprijinim copiii cu hipoacuzie la cursurile online

10 sfaturi pentru profesori: Cum să sprijim copiii cu hipoacuzie la cursurile online

Odată cu tranziția rapidă de la cursurile tradiționale la cele online, elevii și profesorii din întreaga lume au trebuit să se adapteze din mers la un nou mod de învățare și predare.

Participarea la orele de clasă online poate fi o adevărată provocare pentru elevii cu hipoacuzie. Vă prezentăm în continuare 10 recomandări pe care să le împărtășiți învățătoarei/ învățătorului sau profesorilor copilului dumneavoastră pentru a-l ajuta să dea randament la cursurile online.

  1. Stabiliți reguli de comunicare, pentru vorbitul pe rând și pentru participarea la clasa online care să îi vizeze pe toți elevii. Dacă mai mulți elevi vorbesc simultan, zgomotul de fundal va fi transmis prin microfoane sau se va produce ecou, făcând extrem de dificil pentru elevii cu hipoacuzie să urmeze lecția și discuția, să participe activ și să își mențină atenția. Oferiți cel mai bun mediu de învățare acustică pentru toți elevii, prin:
    • asigurarea că doar o persoană vorbește, pe rând,
    • dezactivarea microfoanelor atunci când nu sunt folosite,
    • utilizarea opțiunii ridicați mâna a aplicației atunci când solicitați participarea studenților și
    • folosirea căsuței de chat și a ferestrelor de discuții separate.

Prin utilizarea acestor strategii veți reduce zgomotul de fundal, veți încuraja vorbitul pe rând, permițându-le în acest fel elevilor cu hipoacuzie să își concentreze atenția asupra vorbitorului principal. Astfel, aceștia vor înțelege mai ușor mesajul vorbit și vor putea participa la discuții și la activitățile interactive.

 

  1. Semnalul audio slab și întreruperile conexiunii sunt frecvente online. Repetați și reformulați mesajele de la elevi dacă acestea sunt neclare sau dacă semnalul audio este slab, astfel încât toți copiii să poată auzi și înțelege ce se spune.

 

  1. Copiii cu hipoacuzie folosesc adesea repere vizuale, precum expresia feței, citirea buzelor și gesturile pentru a-i ajuta să înțeleagă limbajul vorbit. Continuați să oferiți aceste repere suplimentare la cursurile online, păstrând imaginea video pornită pe tot parcursul predării.

 

  1. Oferiți elevilor cu hipoacuzie acces la repere clare de citire a buzelor prin:
    • poziționarea într-o cameră bine luminată, cu un fundal simplu,
    • asigurarea că nu aveți umbre pe față,
    • orientarea cu fața la cameră pe timpul vorbirii.
  1. La fel ca în sala de clasă tradițională, utilizarea imaginilor și a altor elemente vizuale poate sprijini elevii hipoacuzici să urmărească mai ușor punctele cheie ale lecției. Elementele vizualele ajută la concentrarea atenției elevilor și susțin înțelegerea oferind informații suplimentare pentru a consolida mesajul auzit.

 

  1. Scrieți informațiile importante pe parcurs pentru a-i menține pe elevi pe direcția lecției și pentru a vă asigura că au acces la toate informațiile cheie în cazul în care nu reușesc să prindă tot ceea ce s-a vorbit. Nu uitați să scrieți toate temele și sarcinile de lucru independente pentru elevi și a vă asigura astfel că înțeleg ce, cum și când să finalizeze activitățile suplimentare.

 

  1. Clipurile video pot fi uneori dificil de auzit și de înțeles, mai ales în prezența zgomotului de fond. Dacă folosiți videoclipuri pe parcursul lecțiilelor, adăugați sau activați subtitrări. Acest lucru îi va ajuta pe elevii hipoacuzici să acceseze toate informațiile audio prezentate în videoclipuri.

 

  1. Verificați frecvent că fiecare elev cu hipoacuzie a înțeles punctele cheie ale cursurilor. Faceți acest lucru punând întrebări deschise ca: „Spune-mi ce vei face acum în timpul tău de lucru independent?”. Este posibil ca la întrebări precum „Înțelegi?” să vi se răspundă cu „Da”, chiar dacă elevul nu a înțeles.

 

  1. Încurajați elevii hipoacuzici din clasaele dvs. să vă semnaleze dacă nu înțeleg, dacă nu au putut auzi ceea ce s-a spus sau dacă au nevoie de ajutor, clarificări și explicații suplimentare. Împreună cu elevul, stabiliți cel mai bun mod de a vă atrage atenția – fie că va scrie în chat sau că va folosi opțiunea ridică mâna. Dacă elevii știu cum să obțină asistență la cursurile online, sunt mai predispuși să o facă atunci când au nevoie.

 

  1. Când este posibil, oferiți suport de curs în avans elevilor cu hipoacuzie. Glosarele de termeni cheie sunt utile pentru a explica terminologia care va fi utilizată în lecție, ajutând la înțelegere și participare.

Implementarea acestor strategii le poate permite elevilor cu hipoacuzie să beneficieze de mai multă independență în învățare și să fie mai încrezători să participe la lecțiile online.

Pe lângă împărtășirea acestor sfaturi cu învățătorul și profesorii copilului dvs., ca părinte sau îngrijitor, puteți:

  • Discutați cu audiologul despre opțiunile de conectivitate pentru dispozitivele auditive ale copilului dvs. prin care se pot conecta la device-urile folosite pentru cursurile online (tabletă, laptop, desktop), care permit o audiție ușoară la dispozitive.
  • Programați o întâlnire cu învățătoarea/învățătorul sau cu profesorii copilului dvs. pentru a discuta despre nevoile individuale ale sale la cursurile online, deoarece acestea pot diferi de sprijinul necesar în sala de clasă tradițională.

 

Sursă articol: MED-EL